Om du har problem med att läsa nyhetsbrevet klicka här webbversion
   
Augusti 2019 | Nr 12
 
Personalnytt-18
Skipbar
 
 
Tidtabell

Välkommen till ett nytt läsår! Nästa nummer av Personalnytt utkommer den 6 september. Deadline är den 2 september. Skicka färdigt material (en kort presentation på några meningar och, vid behov, en färdig länk till ett utförligare material på nätet) på svenska och engelska till meddelanden@abo.fi.

 
 
 
 
 
 
Inskription med rektorsinstallation 5.9.2019

Välkommen att delta i inskriptionen samt rektorsinstallationen av vår rektor Moira von Wright torsdagen den 5 september i Åbo. Programmet inleds med inskriptionsgudstjänst kl. 14.15 och efter detta följer inskriptionen och rektorsinstallation i Solennitetssalen med start 15.15 (vänligen inta era platser senast 15.05). Notera den korta anmälningstiden.

Programmet i detalj finns här, och anmälan görs via denna länk senast fredag 30.8.2019.
Vid frågor vänligen kontakta ledningens assistent Johan Berg (050 433 2683, johan.berg@abo.fi).

Efter inskriptionshögtidligheten fortsätter festligheterna på ÅA Street Festival, som ordnas på Arkens innergård, Fabriksgatan 2. Vänligen notera att alla som deltar i inskriptionen får en biljett till streetfestivalen.

 
 
 
 
 
 
Vårt nya intranät kommer i november

Det nya intranätet är en del av ibruktagandet av Microsoft Office 365-miljön, mera info om det kommer under hösten. Det nya intranätet består av tre delar och ersätter oldwww-sajten: 
1. Det nya informativa intranätet skapas som en modern SharePoint-informationssajt i Office 365:s molntjänstmiljö. 2. Några grupper piloterar för tillfället Microsoft Teams, ett arbetsredskap som gör det lättare att samarbeta i grupp och dela information digitalt. 3. Yammer kan beskrivas som en nerskalad version av Facebook. Yammer kommer att fungera som en intern social mediekanal för hela Åbo Akademi. Du hittar en presentation av intraprojektet här.

 
 
 
Innehållsproduktionen för intranätet har påbörjats

Produktionen av innehåll för Åbo Akademis nya intranät har påbörjats i juni, vilket sysselsätter serviceenheterna och fakulteternas administration under hösten. Cirka hundra personer deltar i innehållsproduktionen.
Mera info på intraprojektets webbsida.

En utbildning för innehållsproducenter
hålls tisdagen 3.9 kl. 12-15 i Stansen, ASA, Åbo.
Anmälan sker via kurskatalogen. Därpå följande utbildning för innehållsproducenter hålls vecka 37 i Vasa. Mera information kommer senare.
Stöd åt innehållsproducenterna

Matias Dahlbäck jobbar sen 12.8 som kommunikatör för intranätet. En av hans viktigaste uppgifter är att stöda innehållsproducenterna. Detta sker bland annat genom utbildningar i det nya intranätets användning och uppdatering. Matias ger också personlig handledning och svarar på de frågor som uppstår under arbetets gång. Närstödet för innehållsproducenterna sker främst i Teams, arbetsgruppen ”Team-Intra”, där också det övriga arbetet med intran koordineras. Du får tag på Matias via Teams, matias.dahlback@abo.fi eller per telefon 050 475 1515.

 
 
 
 
 
campus-sport-logo_fix
 
CampusSport

CampusSports höstperiod kör igång den 02.09. Under de två första veckorna i september (02–15.09.) kan man kostnadsfritt bekanta sig med verksamheten. För att få delta efter det måste motionsavgiften vara betald. Avgiften för hela läsåret 2019-2020 är 66 euro för studerande, 88 euro för personal. Motsvarande avgifter för endast hösttermin / vårtermin är 44 respektive 55 euro. All info om CampusSport hittar du på våra webbsidor.

 
 
 
 
 
 
Lärarforum, dela med dig av dina erfarenheter!

För att underlätta för personal som undervisar vid Åbo Akademi att dela med sig av idéer och diskutera utmaningar och lösningar har ett Teams som heter ”Lärarforum” skapats. Förutom att det finns länkar till olika tips för undervisning så finns också information om konferenser och seminarier i Finland och utomlands och som sagt så är huvudsyftet att ni lärare ska dela med er och utbyta erfarenheter. För att gå med i Teams:et, aktivera O365, öppna Teams, tryck på ”join or create Team” i det högre nedra hörnet och sätt in följande kod: mwvjta0. Om du har frågor, kontakta pedagogisk utvecklare Anna Granberg, e-post: anna.granberg@abo.fi.

 
 
 
 
Personal2
 
Höstens personalutbildningar

Höstens personalutbildningar hittas i kurskatalogen – kurserna erbjuds i Åbo eller Vasa och ofta även på distans.
Se närmare i kursprogrammet.

För kurser i Vasa, se även Tritonia EduLabs kursutbud.

 
 
 
Introduktion för nyanställda

Introduktionskurs för ny eller annars intresserad undervisande personal ordnas den 13.9. Efter kursen förväntas du kunna hitta information om anvisningar och regler för undervisningen samt hitta stödmaterial för lärare, lista huvuddragen i rutinerna för planering, genomförande och utvärdering av undervisningen vid ÅA, samt lista de verktyg som finns för undervisningen vid ÅA och ta i bruk dem. På webben hittar du mer information och länk till anmälan.

Alla nyanställda vid Åbo Akademi är varmt välkomna till introduktionstillfället den 19.9! Introduktionen riktas till nyanställda, både fastanställda och tidsbundna vid alla fakulteter. Du får information bl.a. om anställning, organisation, struktur och kultur vid ÅA, samt allmän information om dina rättigheter och skyldigheter som anställd. På webben kan du läsa mera samt anmäla dig.

 
 
Kurser för administrativ personal

Excel kurser – I höst ordnas flera Excel kurser på olika nivå. Grundkursen i Excel riktar sig till dig som skall börja använda Excel eller behöver en repetition av grunderna. Fortsättningskursen med formler och funktioner riktar sig till dig som vill lära dig mera om Excel för att kunna använda programmet effektivare. För dig som arbetar med data i listformat eller med större datamängder ordnas en kurs om Excel tabeller och pivot-rapporter. Excel workshopen riktar sig till alla som använder Excel i sitt vardagliga arbete och vill ha tips om en effektivare Excel användning. Workshopen genomförs som diskussion på basen av deltagarnas egna frågor och utmaningar i Excel. På webben kan du läsa mera om kursernas innehåll samt anmäla dig.

 
 
Kurser för ledare

Ta till tals! – samtal som stärker samarbetet.
Förr eller senare brukar den första gången att hålla ett besvärligt samtal med en medarbetare komma emot. Vissa saker är enklare att tala om än andra och personer reagerar olika. Det finns ändå likheter i reaktionsmönstren, därför är det bra att vara förberedd och öva upp sina färdigheter. Under utbildningen lär du dig förbereda, genomföra och följa upp "ta till tals samtal". Du blir modigare och skickligare på att initiera och hålla samtal samt får en ökad självkännedom och självkänsla som ledare. Kom med och bli bättre på dessa samtal! På webben kan du läsa mera om utbildningen samt anmäla dig.

Have a Nice Conflict! ;)
På arbetsplatser uppstår det ibland konflikter. Det kan handla om många olika slags konflikter allt från "personkemi" till i värsta fall arbetsplatsmobbning. Konflikter, missförstånd och oenigheter kostar tid, energi, pengar och tär på arbetsmotivationen och framåtandan. Då det gäller konflikter handlar det inte bara om att lösa dem, utan också om att lära sig förutse och förebygga dem. Ju snabbare vi tar itu med oenigheten/konflikten desto snabbare och lättare kan vi återgå till eller bygga upp en positiv och trivsam arbetsmiljö. Genom att känna till och förstå sitt eget och andras språk bygger man tillsammans ett effektivt, kreativt och inspirerande team, där alla behövs och uppskattas. På webben kan du läsa mera om utbildningen samt anmäla dig.

 
 
IT och digitalt lärande

I september ordnas kortkurser (30 min–3 h) öppna för all personal bl.a. om följande teman: Video- och ljudutrustningen i ASA resp. Armfelt (5.9 och 6.9), Teams för undervisning (16.9), Zoom för undervisning (18.9 eller 24.9), samt kurser i Moodle (för materialdistribution och aktivering av studenterna 20.9 och för examination och feedback 27.9). Anmälan och närmare information här.
För personalen i Vasa ordnar Tritonias EduLab även kurser i bl.a. Zoom (5.9 eller 6.9), Moodle (27.8, 10.9 eller 17.9 samt 20.9) och bildeditering i GIMP (19.9). Anmälan och närmare information här.

 
 
Dig it, Higher Education!

Higher Education Learning Lab (HELLA)-projektet bjuder in dig till hybridkonferensen Dig it, Higher Education!, den 12 September kl 9-15. Under workshopar och presentationer diskuteras möjligheter och utmaningar i undervisning med hjälp av digital teknologi. Det är möjligt att delta online och det kommer att finnas pop-up utrymmen i Vasa, Helsingfors och Åbo, beroende på var deltagarna befinner sig. Välkommen med! För mer information och detaljer om programmet som hålls på engelska se här.  Titta också gärna på vår marknadsföringsvideo "What’s in it for me?".

 
 
Ny instruktion för examination och bedömning

Instruktionen (EB) har uppdaterats och trätt i kraft 1.8.2019 (läs mera här). Det ordnas ett webbinarium 9.9 kl.12.00–13 där nyheterna presenteras. Ingen anmälan behövs. För närmare information och inloggning se här.

 
 
 
 
 
 
Öppen universitetsutbildning

ÅA:s personal kan avgiftsfritt delta i öppen universitetsutbildning som anordnas av Centret för livslångt lärande i Åbo eller Vasa. I höst t.ex. Näring, liv och hälsa, inl. 4.9 (nätkurs); Change Management, inl. 9.9 (nätkurs); Arbetsplatspsykologi, 25 sp, inl. 13.9 (Vasa); Introduktion till psykologi, 10 sp, inl. 18.9 (nätkurs); Jag, en konsument, 5 sp, inl. 24.9 (nätkurs); Ungdomsvetenskap, 25 sp, inl. 24.9 (Vasa). Anmälan till kurserna görs här. (Obs! Skriv i meddelandefältet att du är personal)

 
 
Språkkurser för ÅA-personal

Öppna universitet erbjuder i samarbete med Centret för språk och kommunikation en möjlighet för anställda vid ÅA att på kvotplats avlägga språkkurser. Som anställd kan du delta i kurser i följande språk: franska, latin, ryska, spanska och tyska, svenska som främmande språk och finska som främmande språk. Det finns en kvotpIats per kurs reserverad för de anställda. Ifall kurserna inte blir fullsatta kan fler platser erbjudas. Det erbjuds även fem kvotplatser på Engelska preparationskurs.
För mera information och vilka villkor som gäller, se här. Anmälan till minea.dahlbacka@abo.fi senast måndag 26.8.
I Vasa har de anställda möjlighet att delta på kvotplats i kursen i franska (Franska 3 på hösten) samt Introduction to the National Languages Swedish and Finnish på hösten och Swedish 1 på våren.
För mer information om kurserna i Vasa samt anmälning, kontakta: Kristina Granstedt-Ketola, e-post: Kristina.Granstedt-Ketola@abo.fi

 
 
 
 
 
 
Erasmus+ lärar- och personalutbyte 2019–20

Meddela planerade mobilitetsperioder till Harriet Klåvus (hklavus@abo.fi) på Internationella ärenden senast inom oktober månad. Mera information finns på www.abo.fi/personal/utbyte

 
 
Vicerektors hälsning till dig som är forskare

När det gäller forskning där konkurrensen om finansiering är speciellt hård nationellt (Finlands Akademi) eller internationellt (t.ex. ERC) behöver projektplanen vara särskilt ambitiös och innovativ. För att uppmuntra dig att modigt söka extern finansiering och för att lyfta fram några mycket viktiga aspekter vill vicerektor framföra en hälsning till dig som forskare, som du kan ta del av här.

 
 
Åbo Akademis forskarstipendier 2020

Åbo Akademis forskarstipendier för år 2020 ledigförklaras att sökas av doktorander och postdoktorala forskare. Ansökningstiden utgår fredagen den 20 september 2019. För närmare information samt elektronisk ansökningsblankett, vänligen se här.

 
 
Postdoc, pitcha ditt dokument och vinn 100 000 €

Research Pitching Competition by Slush & Skolar är en pitchtävling riktad till postdoc-forskare, där huvudpriset är ett Skolar Award-pris värt 100 000 euro. Åtta finalister får en unik utbildning i vetenskapskommunikation och ges möjlighet att pitcha sina idéer på scenen i Slush 22.11.2019. Söktid 14.8–18.9.2019. Läs mera här (på finska och engelska).

 
 
Pengar att söka för utveckling av alumnverksamhet 2019–2020

Föreningen Åbo Akademis Alumner rf har lediganslagit 6 000 euro avsedda att stöda utvecklingen av Åbo Akademis alumnrelationer. Ifjol beviljade föreningen bidrag för 6 olika evenemang/projekt. Bidragens storlek varierade då från 300 euro till 1 000 euro. Bidrag kan sökas för evenemang/projekt som ska genomföras under läsåret 2019–20 och kan beviljas för högst 75 % av de budgeterade kostnaderna. Sista ansökningsdag är måndag 16 september 2019. Mera information om ansökningsförfarande och för vilken typ av verksamhet bidrag kan beviljas hittas här.

 
 
 
 
oservatoriet
 
Observatoriet i Åbo 200 år, 7.9.2019

I år fyller Observatoriet i Åbo 200 år. Det kommer att firas med öppet hus lördagen den 7.9.2019 kl. 11-17. Det bjuds på guidning, körsång och tårta för de 200 första besökarna. Därtill kommer Jukka Arvo, historiker och guide vid Helsingfors observatorium, att föreläsa om Observatoriet i Åbo ur astronomisk synvinkel. Föreläsningen hålls på finska. Byggnaden har haft en brokig historia sedan invigningen år 1819, men är sedan 2007 i Stiftelsens för Åbo Akademi ägo och i Observatoriet fungerar stiftelsens kansli. Programmet för den 7.9 publiceras på Facebook och på vår webbplats. Välkommen!

 
 
Utställningen "Havet tar, havet ger" öppen till 20.10.2019

Stiftelsen för Åbo Akademi deltar i utställningen ”Havet tar, havet ger” som är ett samarbete mellan Vasa stads museer och Föreningen Finländska konststiftelser rf. I utställningen som öppnades den 6.6 visas över 70 verk, av vilka en del kommer från privata samlingar som sällan visas. Bland konstnärerna finns Albert Edelfelt, Magnus Enckell, Oscar Kleineh, Victor Westerholm, Berndt Lindholm, Hugo Simberg och Lennart Segerstråle. Förutom oljemålningar visas även skulpturer, akvareller, grafik och teckningar. Mera information om utställningen i Österbottens museum finns här.

 
 
 
 
 
 
Organisera kostnadsfria möten eller symposier i "Life on a Leaf"

Åbo Akademi och Åbo Universitet har ingått i ett avtal vilket ger respektive universitets enheter, forskningsgrupper och projekt rätten att kostnadsfritt organisera seminarier, workshops, möten, diskussioner eller andra endags tillställningar (dagtid) i Life on a Leaf huset (Bladhuset) i Åbo i Hirvensalo. Bladhuset, som stod klart år 2009, är ett bladformat hus som utforskar förhållandet mellan arkitektur, bildkonst och den bebyggda miljön. Huset är planerat av konstnären och doktorn i bildkonst Jan-Erik Andersson i samarbete med arkitekt Erkki Pitkäranta. Byggnaden är ett helhetskonstverk, i vilket det ingår konstverk av ett tjugotal konstnärer. Konstverken utgör delar av husets inredning och konstruktioner.
Huset förvaltas av föreningen Life on a Leaf, vars syfte är att bedriva och främja ett samarbete mellan konst, arkitektur, akademisk forskning och ekonomi med syfte att gynna en urban miljö som präglas av fantasi och kreativitet. Bladhuset lämpar sig för möten med 15 personer, för seminarier eller symposier är deltagarantalet högst 25 personer. En videoprojektor och en projektorduk finns till förfogande. Till evenemangen hör alltid en presentation av Bladhuset och dess konstverk (60 min).
Bokningar av grupper med anknytning till Åbo Akademi och Åbo Universitet görs via info@lifeonaleaf.com och vid bokning skall det anges att det är fråga om ÅA- eller TY-personal. Catering till huset fås på beställning. För catering, tjänster och andra program tillkommer extra kostnader. Bladhuset är tillgängligt från Åbo centrum med bussarna 51 och 53 – andra bussar som trafikerar till Hirvensalo stannar 1,4 km från huset. Med cykel är sträckan 6 km. På gården finns det begränsat med parkeringsplatser. Mera information finns på bladhusets hemsida.


 
 
 
Next issue

Welcome to a new academic year! The next issue of Staff News will be published on September 7. Deadline September 3. If you would like to contribute to the newsletter please send a message to meddelanden@abo.fi and a link to the webpage where the information is published (in Swedish and English).

 
 
 
 
 
 
Opening of the Academic Year and Rector's Inauguration 5.9.2019

Welcome to celebrate the opening of the Academic Year and the Inauguration Ceremony for our Rector Moira von Wright at Åbo Akademi University on 5 September in Turku. The Programme starts with a Church service in Turku Cathedral at 2.15 PM. The ceremonies continue in the Ceremonial Hall at 3.15 PM (please be seated at 3.05 PM). Please note that the deadline to confirm your attendance is only a week away.

The complete programme can be found here, and you should confirm your attendance via this link no later than Friday 30 August 2019. If you have any questions please contact Executive Assistant Johan Berg (050 433 2683, johan.berg@abo.fi).

After the ceremonies the festivities continues at the ÅA Street Festival at Arken (Tehtaankatu 2). Please note that everyone attending the Opening of the Academic Year will receive a complementary ticket to the Street Festival.

 
 
 
 
 
 
Our new intranet will be launched in November

The new intranet is a part of the Microsoft Office 365 environment to be introduced during this autumn. The new intranet consists of three parts and replaces the oldwww-site: 
1. The new modern and informative intranet is implemented as a cloud-based Office 365 SharePoint site. 2. A few groups are piloting Microsoft Teams, a tool for collaborative work and digital information sharing. 3. Yammer can be described as a stripped-down version of Facebook. Yammer will function as an internal social media platform for all of Åbo Akademi University. Please find more information about the intranet project here.

 
 
Content production for the new intranet has started

The content production for Åbo Akademi University’s new intranet has started in June. During the autumn, the service units and faculty administration will be busy creating contents for the intranet. About one hundred persons are contributing to the work. More information is available on the intranet project site.

 
 
 
 
campus-sport-logo_fix
 
CampusSport

CampusSport’s autumn semester starts on Sep 2, 2019. All the CampusSport services are free of charge the first two weeks of operation between Sep 2 and Sep 15. To participate after that the sports fee has to be paid. The fees for the academic year 2019–2020 are 66 EUR for students, 88 EUR for staff. The fees for one semester (autumn 2019 or spring 2020) are students 44 EUR, staff 55 EUR. All information regarding CampusSport can be found on our website.

 
 
 
 
 
 
Lärarforum / Teachers’ forum, share your experience!

To simplify the sharing of material and ideas between teaching personnel at Åbo Akademi the Team Lärarforum (Teachers’ forum) has been created. In the Team you will find links to teaching methods, ideas and information about conferences and seminars. We cordially welcome you to share your questions and challenges with other teachers. To enter Teams, activate O365, open Teams, press ”join or create Team” in the lower left corner and enter the following code: mwvjta0. If you have questions, please contact kontakta Teaching Developer Anna Granberg, e-mail: anna.granberg@abo.fi.

 
 
 
 
Personal2
 
Staff training

Information on staff training courses can be found in the course catalogue.

See information on courses at Tritonia EduLab in Vasa here.

 
 
 
Introduction for newly employed

As a new employee at Åbo Akademi University you are warmly welcome to the Introduction Session 19.9! This session will be held for new employees, both permanent and fixed-term employees at all faculties, at Åbo Akademi University. The event will provide you with information on Åbo Akademi University as an employer. You will learn more about employment, organization, structure and culture at Åbo Akademi University. General information on your privileges and responsibilities as an employee will be shared. Please read more and register here.

 
 
Swedish for beginners for international staff members

This is a course for international staff who have no previous knowledge of Swedish. The aim of the course is to introduce the participant to the very basics of the Swedish language in order to be able to use the language in simply everyday situations. You will for example learn about pronunciation, greetings, useful phrases and questions. Contents and themes can also be discussed according to the participants’ requests. Please read more and do your registration on the web https://oldwww.abo.fi/personal/en/sprakkommunikation

 
 
Language courses for ÅAU-staff

The Open University at ÅAU has available a limited quota of seats for employees at ÅAU on the language courses arranged by the Centre for Language and Communication. The employees will take part on the same terms as regular students of the university. The seats are limited to one person per course in the following languages: Swedish as a Foreign Language (level 1–4), Finnish as a Foreign language level (1–2), French, Latin, Russian, Spanish and German. Participants are accepted in order of registration. For information on times and venues please see here. Please enroll by emailing minea.dahlbacka@abo.fi by August 26 at the latest.
Doctoral students are asked to register to language courses as students and not via the employee quota. Registration to language courses in Åbo and in Vasa can be done here.

In Vasa
, the international employees can participate in the courses Swedish as a foreign language level 1 (Spring 2020) and Introduction to the national languages Swedish and Finnish (autumn 2019). This course combines Survival Swedish and Survival Finnish. It is also possible to participate in French 3 (autumn 2019). The courses are multilingual, trying to apply the idea of translanguaging (Swedish, Finnish, English, French).For more information and enrollment, please contact Kristina Granstedt-Ketola, e-mail: Kristina.Granstedt-Ketola@abo.fi.

 
 
New Examination and Assessment Instructions

There is a new Examination and Assessment Instructions, in use from 1 August, 2019. The Swedish version is found on the web; the English translation will be available later. A summary in English of the news in the instructions will be available by 9 September. Read more abut it here.

 
 
Dig it, Higher Education!

The project Higher Education Learning Lab (HELLA) welcomes you to Dig it, Higher Education! The seminar, that is held on the 12 September at 9-15, welcomes the staff in higher education institutions to participate in discussion on the possibilities and challenges that teaching technologies involve. You can take part on-line or in pop-up spaces in Vasa, Helsinki and Turku. For more details and the programme go here.  Please also watch our promotional video "What’s in it for me?".

 
 
 
 
 
 
CFP Minority Seminar 2020: "Curriculums for Social Justice" 
May 6–8, in Vaasa, Finland

The minority research profile at Åbo Akademi University invites you to its fifth annual seminar that will take place in Vaasa, Finland from May 6th to 8th, 2020. The 2020 theme is “Curriculums for Social Justice” with the aim to collectively discuss how to develop justice-oriented pedagogies. With permeating signs of racism, harassment and violence, as well as increasing social inequalities both locally and globally, there is a need to reflect on the role of education in relation to social justice. For a full call for papers, workshop and posters, please visit the conference webpage.
Call for papers: We welcome contributions relating to all levels and forms of education, and from researchers at different career stages. The deadline to submit abstracts is September 30th, 2019. Please find more detailed information here.

 
 
 
 
 
 
Erasmus+ teacher- and staff exchange 2019–20

Please inform Harriet Klåvus (hklavus@abo.fi) at International Affairs before the end of October about planned mobility activities. For more information, please visit www.abo.fi/personal/utbyte.

 
 
ÅAU Research Grants 2020

Application for ÅAU doctoral and postdoctoral research grants 2020 is now open. Deadline for application is on Friday 20 September 2019. For further information and the online application form,
please follow this link.

 
 
Vice-Rector's greetings to all researchers

Especially in the case of highly competitive national (Academy of Finland) or international (e.g. ERC) funding the project plans need to be ambitious and innovative. To encourage you to boldly apply for external funding and to point out a couple of very important matters, read our Vice-Rector’s advice to all researchers on applying for research funding.

 
 
Postdoc, pitch your research idea and win €100K

Research Pitching Competition by Slush & Skolar looks for courageous young postdoc researchers from all fields of research & from all over the world. The eight finalists will get a unique pitching bootcamp and pitch their research on Slush stage on the 22nd of November. The call for applications opens 14th August and closes 18th September. Read more about it here.

 
 
Funding for developing alumni relations 2019–2020

The Åbo Akademi University alumni association Åbo Akademis Alumner rf invites ÅAU departments/ subjects to apply for funding to develop their alumni relations during the academic year 2019–2020. The total sum available for application is 6 000 euro. The grants are intended as partial funding amounting to no more than 75 % of the total budget. The grants may not be used for employment purposes, neither may they be used to cover costs relating to projects already completed. Applications including a description of the project and a budget to be handed in by 16 September 2019 to the board of Åbo Akademis Alumner rf, Address: c/o Ingela Ollas, Externa relationer, Domkyrkotorget 3, 20500 Åbo, or by e-mail ingela.ollas@abo.fi. Questions are answered by Ingela Ollas (02) 215 4803, 050 409 6426. More information (in Swedish) can be found here.

 
 
 
 
You have received this email because you have subscribed to Åbo Akademi Personalnytt | Staff News as .
© 2024 Åbo Akademi Personalnytt | Staff News, All rights reserved